8 Şubat 2017 Çarşamba

Bloğumun İsmi Nereden Geldi?

   Fasulye yeni okul döneminden selamlarını sunar. Araya on beş gün girmesine rağmen ben tatil havasına kendimi epey kaptırmışım. Okulun saat kaçta başladığını ve kaçta bittiğini, alarmımı kaça kurduğumu bile unutmuşum… Şu an da henüz tam bir uyum sağlayamamış durumdayım; akşamları uykum yok, sabahları uyanamıyorum bir türlü. Otobüste, okulda yaslanacak bir omuz bulsam hemen gözlerimi kapayıp uyku moduna geçiverecekmişim gibi, ama bırakmıyorlar ki uyuyayım!




   Daha ikinci dönemin başlayışının ardından sadece ama sadece birkaç güncük geçmişken mesela, neden bir okul yarına matematik deneme sınavı koyar ki blog? Ya da ben neden bloğu okuyanlara değil direk bloğa hitap ediyorum? Bu öğrenci neden sınav kâğıdında adam asmaca oynuyor? Ben kendimi yeniden okula alıştırma süreci içinde ilk iki gün defter bile tutmuyorum yahu!



   Ben neden başlıktan bağımsız bir konuyla başladım peki? Hâlbuki bugün buraya görür görmez kendimi mimlediğim bir mim dolayısıyla geldim. Kendi yaptığım mimlerin sonuna kimi mimlediğimi yazmayı unuttuğumdan olsa gerek, diğer insanların yaptıkları mimlerde de kimi mimlediklerini umursamadan mimi beğendiysem anında üzerime alınıyorum. Yani benim mimlerimde siz de beğendiyseniz alıp yapmalısınız demek oluyor bu.

   Mimin konusu blog ismimin hikâyesi. Ben tam olarak şuracıktan aldım kendisini.

   Bloğumun ismine bayılıyorum: Do re mi fa sul ye! Bulmak için az kafa patlatmadım. Şöyle ki, ilk yazımı okuduysanız benim eskiden de bir bloğumun olduğunu ama muhtelif nedenlerden ötürü kapattığımı bilirsiniz. Bir bloğun ismi en can alıcı noktalardandır, bazen durup isme birkaç kere bakıp “Maşallah” dediğim olur. Gerçi sadece blog değil; kitap, film, dizi, hatta bir insanın, hayvanın yahut yemeğin ismi…




   Ben de yepyeni başlangıçlar yapmak istediğim, güzel ve eğlenceli bir mekân olmasını hedeflediğim yeni bloğum için çarpıcı bir isim bulmak istiyordum. ‘Çarpıcı’ kelimesini kardeşim bir ara o kadar çok kullanmıştı ki, kendi kendime onu azıcık kıskanmış ve fırsat bulduğum anda bu kelimeyi kullanmaya karar vermiştim. Bugüne nasipmiş. Yahu sen 8-9 yaşında çocuksun, ben en fazla ‘güzel, etkileyici’ falan derken sen bu kelimeyi nereden öğrendin de cümlelerinde doğru bir şekilde kullanıyorsun? Ufak bir kıskançlık meselesi değil bu, durum benim için epey ciddi!



   Yeniden neyse diyor ve bu ismi buluş hikâyeme geçmeye çalışıyorum. Kendimi ifade eden, içime sinen, söz sanatlarından uzak, basit ama vurgulu bir kelime olması gerekiyordu. Böyle olması gerekiyordu çünkü son zamanlarda bu özelliklere sahip o kadar güzel dergi vesaire isimleri görmüştüm ki; basit gözüken ama düşününce altında onca anlam barındıran; benim neyim eksikti, ben de istiyordum. Tuhaf takıntılarım olduğunu söylemiştim.



   Sonra epey uzun süre farklı isimler düşündüm. O kadar saçma sapan şeyleri bile değerlendirmeye aldım ki şu an hatırlasam eminim kahkahadan kırılırdım ama unutmuşum. Sonra bir anda kendi kendime dedim ki “Yavrum, sen bir Fasulye değil misin? Kendini anlatacak bir blog ismi istiyorsan bu neden senin tür ismini içeren bir isim olmasın ki?” Harika bir fikirdi! Ama tek başına yeterli değildi zira bloğumun ismini tutup da dümdüz ‘fasulye’ koymak istemiyordum.

   Sonra saatlerce düşündüm. Fasulye kavanozu, bir kavanoz fasulye, pamuktaki fasulye ve içinde fasulye kelimesi geçen onlarca şey buldum ama hiçbiri aradığım şey değildi. Kendi kendime o kadar çok fasulye kelimesini tekrar etmiştim ki artık o çok tekrar edilen şeyin kulağa çok mantıksız geldiği noktadaydım. Hatta kelimenin aslının fasulye mi yoksa falusye mi olduğunu sorgulamaya başlamıştım. Kendime kesinlikle beyin ölümüm gerçekleşti gözüyle bakıyordum. Sonra bir anda aklıma o geldi: do re mi fa sul ye! O an o kadar mutlu olmuştum ki evde küçük çaplı birkaç çığlık atmış olabilirim. Hatta kardeşim “Anne ablam delirdi mi?” sorusunu yeniden dillendirmiş bile olabilir. Ama o benim için büyük hatta kanımca insanlık için de büyük olması gereken bir andı!



   “Satırlardır ballandıra ballandıra anlattığın şey bu muydu?” demeyin, gayet mühim bir mesele bu!

   Bir mim yazısının da sonuna gelmiş bulunmaktayım, o halde ben de şimdilik gidiyorum.

   Selametle…
Share:

25 yorum :

  1. Ay bende gece uyamıyorum , sonra da sabah zor değil baya baya kalkamıyorum ya :D
    Hahaha en iyisini yapıyorsun direk al ve kafana göre yap ben üşengeç olduğum için biri mimlediğinde kendimi yapmak zorunda hissedip yapıyorum :D
    Ya senin bloğunun ismi hep bana çok zekice geliyor , ki gerçekten de çok uğraşmışsın ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah elimde olsa ben de kalkmam ama okul var yahu, ben kalkmasam annem babam kaldırır, bir de gecikir trafiğe kalırım >_<

      Sil
  2. İsim bulmak zor zanaat fasulyecim bir yıl da sürer iki yıl da.
    Lakin çok güzel ve de çok başarılı ismin tebrik ederim 💕

    YanıtlaSil
  3. Allah seni napmasın bak şimdi sana blogun cevap veriyor. İyi etmişsin adımı fasulye koymakla. Fasılle derler bana. Latince de ise fasulyus vulgaris :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve şimdiii senyorita fasulyus vulgaris teşrif ediyooor :D

      Sil
  4. senin izleyici butonun nerde yaaa soruyolaar :)

    YanıtlaSil
  5. Aaa, yok ki benim izleyici butonum :) Dur ekleyeyim

    YanıtlaSil
  6. Bu blogunun kalıcı olmasını dileyerek,
    Öğrencilikteki sabah anları, artık kalıcı, bilesin :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef epey tecrübe ettim o sabah anlarını >_<

      Sil
  7. Çok güzel bir blooog
    Çok güzel bir hikayee
    Çok tatlış bir blogger
    Çok çarpıcı bir isiim
    Abone oldum fasulye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun, var olun, eksik olmayın efenim :D Çoook teşekkür edeyim o halde ben de :)

      Sil
  8. Deep tone sayesinde an itibariyle güzel blogunu keşfetmiş bulunuyorum do re mi fa sül ye! :D yazını baştan sonra kadar alakalı alakasız dinlemeden zevkle okudum ve keyif aldım. Enerjin, dilin, samimiyetin hoşuma gitti takibe alıyorum. Evet isim çok önemlidir. Şiirde kitapta blogda nerede olursa olsun isim göze çarpar. Bu nedenlenisimde hikayesi de önemlidir. Sen kendi hikayeni paylaştığın için teşekkürler. Bence çok orijinal bir fikir. Düşündüğüne değmiş.hem akılda kalır. Benim takip ettiğim bir blog vardı neydi onun ismi diye saatlerce düşünmeme gerek olmayacak. Do re mi fa sül ye :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Musmutlu oldum ben birazcık, böyle kolilerce çikolata falan yemiş gibi, ne tatlı yorumlarınız var sizin @_@

      Sil
    2. Çikolata iyidir.şeker komasına girmediğin sürece. O senin tatlılığın ayrıca fasülyee :)

      Sil
    3. Şeker koması da neymiş yahu :D

      Sil
  9. Bsii dicemmm 😃 hala izleme butonun yok 😃 takip et butonuna bastım ama hata verior eğer yaparsan takip etcem seni 😃

    Piyangodan ckmadım tabiside deepsten geldim.Headerin hariks ötesi olmus kii 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten Deep olmasa nice olur biz bloggerların hali :) Header için teşekkürleer :D

      Sil
  10. Haha 😃 sana bu yorumu yazdktan sonra tekrsmar takip et dedim oldu 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimden bir yerlerden yardım göndermişim :D

      Sil
  11. Ahahahaha,çok beğendim kuzucuk tarzını,dil hakimiyetini,zekanı.Deep'in dediği kadar varmışsın.Bir tek bunu değil bir kaç yayınını okudum da öyle yorumluyorum.Yaş itibarıyla da direkt sen diyorum,çünkü sanırım annenden de büyüğüm.Bak mesela şu ' itibarıyla ' kelimesini sen günlük hayatta hiç kullanmamış ve hatta hiç duymamış bile olabilirsin.Ama ben tahatlıkla kullanıyorum.Fasulye adını okuyunca aklıma ilk gelen şey;fasulye gibi nimetten ,deyimi oldu ki sen bunu hak etmişsin kuzu,bravo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Tabii ki sen deyin, geçenlerde Deep'e dediğim gibi, daha yolun yarısının(yaş 35, yolun yarısı eder) yarısında değilim :D ama 'itibarıyl' bildiğim ve kullandığım bir kelime :) ben kendimi nimetten sayayım o halde :D

      Sil
  12. Deep sayesinde güzel bir fasulye tanıdık, ne mutlu bize :)

    YanıtlaSil

Bu bloğun tüm hakları pamuğa ekilmiş bir fasulye tohumunun içinde saklıdır. Blogger tarafından desteklenmektedir.